28 липня міністр інфраструктури України Олександр Кубраков повідомив, що ця інформація не відповідає дійсності.
"Проєкти державно-приватного партнерства (ДПП) — це формат "оплати частинами" інвестору від держави, без плати за проїзд. У жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Сайт проєкту: http://roadppp.in.ua. Йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км", — зазначив Кубраков.
За його словами, у рамках цього проєкту плати за проїзд не буде. Серед пілотних проєктів ДПП автошляхи:
- Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18)
- Бориспіль — Полтава (М-03)
- Херсон — Миколаїв (М-14)
- Київ — Житомир — Рівне (М-06)
- Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19)
- Дніпро-Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11)
"Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як "availability payments" або "плата за доступність". У чому вигода для інвестора? Окрім виплат за пророблену роботу, він також отримує на наступні 20–25 років контракт на утримання оновленої ділянки. Такий формат співпраці допомагає державі пришвидшити процес оновлення та якісного утримання доріг, а інвестору — гарантувати прибутки у довгостроковій перспективі", – пояснив Олександр Кубраков.
Водночас міністр інфраструктури повідомив, що платні дороги в Україні — це перспектива.
"Наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів. Водночас на етапі розробки наразі два потенційних концесійні проєкти: будівництво дороги Стрий — Мукачево — наразі для цього проєкту розробляється техніко-економічне обґрунтування за кошти компанії Онур Конструкціон Інтернешнл; будівництво дороги Краковець — Броди — Рівне — тут розробку ТЕО взяла на себе компанія Автомагістраль-Південь. Проте варто зауважити, що сам формат співпраці: державно-приватне партнерство чи концесія — все ще на етапі опрацювань і визначення. Обидва ТЕО мають бути завершені до кінця цього року. Розробка техніко-економічного обгрунтування є приватною ініціативою, після завершення досліджень буде оголошено відкритий конкурс, який має визначити майбутнього концесіонера", — повідомив Кубраков.
Він додав, що дороги "Великого будівництва" ніколи не будуть платними.