28 березня, 2024
Ми в соцмережах

Громадянська журналістика Житомирщини: основні позиції

  • 27 квітня, 2021 11:01
Суспільна, об’єднана чи демократична -  все це є можливими назвами громадянської журналістики. Суспільність полягає в активній участі аудиторії в процесі збору, аналізу та поширення інформації. Об’єднаність - у згрупуванні великої кількості активних громадян, що є непрофесійними журналістами, для надання незалежної, надійної, точної, повної та актуальної інформації, що є невіднятною ознакою демократичного суспільства.

Громадянська журналістика здійснюється на основі добровільного транслювання новин, що розміщуються здебільшого на інтернет-порталах, інтернет-журналах, блогах, сторінках соціальних мереж. Головною її перевагою перед традиційними ЗМІ є оперативність.

Газети, теленовини для оголошення інформації проходять етап аналізу, підготовки, друкування, перевірки та поширення за традиційною схемою. Своєю чергою, новини, що постачає громадянська журналістика, фіксуються на звичайні побутові відеокамери чи телефон, який має функцію відеознімання,  і завдяки соціальним мережам, через які відбувається миттєве поширення, ми всі можемо отримати сенсаційну та цікаву новину, яка пройшла непоміченою для традиційних ЗМІ.

Наша потреба в актуальній і правдивій інформації зумовлює діяльність та подальший розвиток громадянської журналістики. Вона набирає все більше популярності серед людей, оскільки є доступною та правдивою.  Тож, на даному етапі громадянську журналістику можна вважати одною зі складових сучасних ЗМІ.

На Житомирщині найбільш популярним видом ЗМІ є друковані газети (наприклад, «Житомирщина»  — обласна офіційна громадсько-політична газета), інтернет-журнали («Житомир.Info») Інтернет - портал «Журнал Житомир» та сторінки у соціальних мережах, інформація на яких, здебільшого є результатом роботи громадянської журналістики. Дані ЗМІ є основними носіями  й поширювачами інформації серед населення.
Також, не треба недооцінювати вплив інформації, що ми поглинаємо, на наше повсякденне життя. Варто зазначити, що ЗМІ впливають на нас.

Так, а що впливає на ЗМІ?

ЗМІ зазнає постійного впливу з боку сьогодення, з боку подій, що обговорюються, транслюються і, які важко оминути увагою. Його завданням є адаптація, що допомагає висвітлювати актуальну інформацію. Це стає дуже важливим в умовах сьогодення, під час транслювання ситуації, у якій українське суспільство перебуває вже більше як рік. Висвітлення подій, пов’язаних з карантином, перебуває під пильним поглядом усього світу, тому багато хто намагається знайти сенсацію в сучасних подіях, час від часу викриваючи інформацію про карантин та його наслідки.

Соціальні мережі, які є платформою для розміщення новин, що досліджує громадянська журналістика, у період карантину здійснюють активну комунікативну функцію. Користувачі, які зареєстровані у соціальних мережах, обговорюють актуальні події, головною з яких є пандемія коронавірусу та карантинні обмеження. При цьому, більшість читачів не розуміють, що інформація, поширена незалежним автором, може містити особисту думку, яка може вплинути на сприйняття інших. Ми повинні розуміти, що обов’язок ЗМІ надавати правдиву та актуальну інформацію, і вже читачі вибудовують своє ставлення до неї. Та, пандемія внесла свої корективи, і вже важко сприйняти «карантинні» новини інакше як негативні.

COVID-19 змінив погляд на події в цілому. Жителі окремих міст, країни та навіть, світу зосереджують увагу на карантинних заходах і на наслідках, які неминуче настануть для кожного. Цьому, зокрема, сприяла діяльність ЗМІ та соціальних мереж. Тож, наше завдання – зосередитися на дійсній інформації.

Автор - Юлія Поруцька
Поділитись

Новини по темі: