Один батальйон безпосередньо у Житомирі, один у Житомирському районі та по одному підрозділу в інших районах області, інформує "Суспільне".
"До нас в основному приходить особовий склад вже з військовим досвідом, мається на увазі досвід в АТО, ООС, тобто фахівці з бойовим досвідом. Винятком можуть бути вузькі спеціалісти, наприклад, бухгалтери, тилові працівники, які ведуть облік майна", – каже Михайло Мужук, командир 115 бригади територіальної оборони.
Підрозділи на 100 відсотків забезпечені зброєю та формою.
"Люди, які є місцевими, житомирськими, знають цей край набагато краще за ворога, який може сюди прийти, – каже військовослужбовець бригади тероборони Максим Яковенко. – Для нас це буде перевагою, ми завжди будемо на крок, на два, на три попереду за ворога. Навіть якщо ворог буде мати інформацію про нашу територію, то ми все одно будемо попереду. Навіть якщо ворог перекриє якусь одну точку – ми прийдемо з іншої, бо знаємо краще, звідки краще нанести якийсь удар".
Сили територіальної оборони
В Україні від початку року запрацював закон про основи національного спротиву. Тепер у країні мають сформувати Сили територіальної оборони, які у разі загрози виконуватимуть певні завдання у межах своєї місцевості.
За словами міністра оборони Олексія Резнікова, у складі Сил територіальної оборони України будуть 25 бригад (одна бригада на регіон), які об'єднуватимуть понад 150 батальйонів (один батальйон на район).
Постійна чисельність Сил тероборони у мирний час становитиме 10 тисяч військових, в особливий період – понад 130 тисяч (буде сформовано резерв).
Завдання територіальної оборони:
- вчасно реагувати та вживати заходів щодо оборони та території та захисту його населення до моменту розгортання там військ або сил для ведення бойових дій;
- участь у посиленні охорони та захисту державного кордону;
- участь у захисті населення, територій, довкілля та майна від надзвичайних ситуацій, ліквідації наслідків ведення військових (бойових) дій;
- участь у підготовці громадян України до національного спротиву;
- участь у забезпеченні безпечної роботи органів державної влади, місцевого самоврядування та військового управління;
- участь в охороні та обороні важливих об'єктів та комунікацій, інших критично важливих об'єктів інфраструктури;
- забезпечення умов для стратегічного (оперативного) розгортання військ (сил) або їхнього перегрупування;
- участь у здійсненні заходів щодо тимчасової заборони або обмеження руху транспорту та пішоходів біля або в районах НС або ведення військових (бойових) дій;
- участь у забезпеченні громадської безпеки та порядку у населених пунктах;
- участь у введенні та здійсненні заходів режиму воєнного стану;
- участь у боротьбі з диверсійно-розвідувальними силами, іншими збройними формуваннями агресора;
- участь в інформаційних заходах, спрямованих на підвищення рівня обороноздатності держави та протидію інформаційним операціям агресора.
Заголовне фото: Serhii Nuzhnenko/RadioSvoboda.org (RFE/RL)