19 березня, 2024
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Наука/Освіта
  • Вакцинація цифровізацією. Чи впоралась житомирська школа з експериментом департаменту освіти?

Вакцинація цифровізацією. Чи впоралась житомирська школа з експериментом департаменту освіти?

  • 3 серпня, 2020 14:50

ЗОШ №36 стала першою школою Житомира, що протестувала єдину освітню екосистему HUMAN за підтримки Департаменту освіти. Після трьох місяців користування платформою адміністрація та вчителі закладу готові розповісти про перші результати. Так що ж таке екосистема HUMAN та чи впоралась житомирська школа з експериментом, розповідаємо далі. 

Повернемося на початок карантину, а саме за два дні до його оголошення. В приміщенні департаменту освіти зібралися директори всіх навчальних закладів, адже 10 березня освітянам презентують платформу HUMAN. Розробники розповідають, що їхня платформа є освітньою екосистемою, що охоплює всі сфери шкільного життя, переводячи їх в цифровий формат. Завдяки цьому усі освітні дані вчителів та школярів централізуються та знаходяться в єдиному середовищі, що надає можливість аналізувати прогрес учнів. 

“Коли ми вперше представляємо школі нашу систему, вчителі зазвичай з настороженістю дивляться на нас. Деякі передбачають, що платформа має на меті замінити вчителя на його посаді за рахунок автоматизації навчання. Але HUMAN розроблений зовсім не для цього. Навпаки, HUMAN - це особистий помічник вчителя, що призначений полегшити роботу педагогу”, - так комунікаційний директор компанії HUMAN Пилип Штеренталь описує труднощі, з якими стикається компанія у роботі з вчителями.


Звичайно у день презентації ще ніхто не знає, що вже зовсім скоро усі школи України зачиняться і представлений функціонал системи зможе врятувати не одну нервову клітину вчителя. Тим часом ініціативу проявляє директорка 36 школи м. Житомира Олена Михайлівна. Вона заявляє про готовність провести тестування системи на базі свого закладу та показати приклад впровадження для своїх колег.

Результати тестування мали визначити, як система HUMAN впливає на освітній процес, та чи полегшує технологія робочий день вчителя. Тож, департамент освіти міської ради виділив на експеримент 2 місяці. Але вже 12 березня запуск проєкту HUMAN опинився під загрозою, адже педагоги та учні мали самоізолюватися вдома. 

“Відразу після початку карантину мені подзвонила Олена Михайлівна. Я був впевнений, що вона попросить відкласти підключення школи. Замість цього я почув від неї: “Ми маємо пришвидшити запуск HUMAN”. І ми почали над цим працювати, але дистанційно”, - згадує Пилип Штеренталь. 


Завдання стояло не з простих, адже в умовах ізоляції належало навчити користуватися системою вчителів різного віку, що мали різний рівень цифрової компетенції. Вчителів, адміністрацію закладу та представників компанії розділяли сотні кілометрів та десятки карантинних заходів, що не дозволяло провести звичайний очний тренінг. Для максимальної підтримки були організовані ZOOM-консультації та тренінги від спеціалістів HUMAN для вчителів. Цілодобово працювала технічна підтримка, яка допомагала педагогам розбиратися з будь-яким питанням. І вже до кінця тижня система була запущена, а педагогічний склад переніс освітні процеси на цифровий майданчик.
 

 

Пізніше директриса ЗОШ №36 у своїй рецензії на систему підкреслила, що інтерфейс легкий та зрозумілий на інтуїтивному рівні. Якщо вчитель раніше користувався будь-яким месенджером чи соцмережею, для нього не виникало ніяких складнощів в освоєні HUMAN.

Карантин не завадив запуску системи у школі, але це був лише початок шляху. Далі належало дізнатися, як ЗОШ №36 пройде експеримент департаменту освіти. Тож, адміністрація та вчителі почали кропітку роботу по організації освітнього процесу на платформі HUMAN у справжніх “польових умовах”.

Першим кроком вчителів було перенесення усіх освітніх матеріалів в систему HUMAN. Директор Олена Михайлівна звернула увагу на те, що різноманітність освітніх ресурсів лише заважала на дистанційному навчанні. Вчителі використовували соціальні мережі, платформи для тестів, електронні пошти та інші освітні ресурси. Навчальні дані були розкидані та асинхронними. 

“Усі матеріали було розміщено на шкільному сайті, але при цьому був суттєвий недолік, який полягав у тому, що кожен вчитель обирав зручну для себе платформу, внаслідок чого діти зареєстровані на 3-5 платформах одночасно”, - розповідає Олена Михайлівна.


Система HUMAN дозволила вчителям об’єднати навчальні програми у своєму середовищі, а від деяких зовсім відмовитися. Таким чином, увага учнів та педагогів зосередилась лише на одному сайті, який структурує та зберігає усі матеріали.  

Далі вчителі почали створювати уроки та наповнювати їх контентом. Разом з цим був створений електронний щоденник та журнал. Діти могли в режимі реального часу бачити усі свої оцінки, домашні завдання, розклад та коментарі вчителів. Найбільше були задоволені батьки, адже отримали можливість спостерігати за навчанням своєї дитини у режимі реального часу.

Але у ході проведення дистанційного навчання був виявлений суттєвий недолік - відсутність живого спілкування вчителя та учня. На уроці вчитель завжди може відчути, хто з учнів зрозумів предмет, а хто - ні, кому матеріал цікавий, а хто на уроці засинає. Завдяки цьому вчитель може вчасно скоригувати свій матеріал. На дистанційному ж навчанні між вчителем і учнем - стіна.

Звичайно система HUMAN як і будь-яка інша програмна технологія не здатна замінити живе спілкування. Але вчителі школи змогли пробити вікно у цій стіні. Після кожного уроку учні в екосистемі залишали свої враження від матеріалу у вигляді смайликів: цікаво/не цікаво, корисно/не корисно, легко/важко. Тому вчитель 36 школи після завершення уроку міг подивитися загальну статистику та адаптувати матеріал відповідно до результату. 

Після тримісячного користування системою у найнепередбачуваніший умовах ми запитали у Олени Михайлівни про її враження від системи:

“Колективу нашої школи платформа HUMAN подобається. Завдання  просто та швидко додаються на платформу, всі покликання на тести, відео тощо можна прикріпити до кожного уроку, завантажуються презентації є можливість зворотного зв'язку з учнями та виставлення оцінок. Дуже зручно та сучасно”.


Керівництво школи планує користуватися системою HUMAN й надалі, адже, як показала практика, платформа чудово підходить не лише для традиційної форми навчання, але й дистанційної. Тим часом до системи приєднуються й інші житомирські школи, які на прикладі 36 школи оцінили переваги платформи. 

Остаточний вердикт про те, чи впоралась 36 школа з експериментом надасть саме департамент освіти. У разі позитивного висновку усі житомирські школи зможуть безкоштовно цифровізувати навчання на платформі HUMAN, що дозволить забезпечити безперервність навчання під час другої хвилі карантину. 

Поділитись

Новини по темі: