4 листопада, 2025
Ми в соцмережах
  • Головна
  • Інтернет
  • Класифікація ароматів: як розібратися у парфумерних сімействах

Класифікація ароматів: як розібратися у парфумерних сімействах

  • Фото: ілюстративне
  • 4 листопада, 2025 8:51

Щоб зрозуміти, чому одні аромати здаються легкими й повітряними, а інші густими, теплими чи навіть «димними», варто познайомитися з класифікацією ароматів. Зрозуміти, які ноти створюють певний характер і як їх розпізнати.

Почніть із теорії

 

Перед тим як тренувати нюх, корисно розібратися з основами. У парфумерії виділяють кілька головних сімейств: квіткові, цитрусові, фужерні, деревні, східні, шипрові, гурманські. Кожне має свій набір характерних нот і асоціацій.

Багато хто не знає, що таке фужерний аромат, адже це не “квітковий” чи “фруктовий”, де назва вже натягає на характер. А це класика чоловічої парфумерії, яка поєднує лаванду, дубовий мох, деревину та трохи ванілі. Такі аромати пахнуть чисто, свіжо, іноді з легкою гіркуватістю, ніби піна для гоління. Хоча сьогодні фужери часто зустрічаються і в унісекс-композиціях.

Щоб закріпити теорію, можна почитати короткі описи сімейств у блогах або на сайтах брендів. Там пояснюють, які ноти найчастіше зустрічаються в тому чи іншому типі. Це допоможе вам орієнтуватися, коли в описі бачите слова “шипровий” або “східний”.

Переходьте до практики

 

Далі варто просто слухати аромати й помічати різницю. Протестуйте базові, найбільш класичні представники кожного сімейства. Наприклад,

  • Квіткові: Dior J’adore, Gucci Bloom.
  • Цитрусові: Acqua di Parma Colonia, Clinique Happy.
  • Деревні: Hermès Terre d’Hermès, Dsquared² He Wood.
  • Східні: YSL Opium, Tom Ford Black Orchid.
  • Фужерні: Azzaro Pour Homme, Prada Luna Rossa Carbon.
  • Шипрові: Miss Dior Originale, Chanel Cristalle.

У постачальника парфумерії для бізнесу Оптпарфум, наприклад, можна змовити пробники, тестери та мініатюри більшості культових бестселерів, багато з яких є іконами свого жанру. Покупка доступна й приватному покупцю: достатньо зробити замовлення на певну невелику суму.

Спершу визначте, що відчуваєте одразу після нанесення: це верхні ноти (цитруси, зелень, спеції). Потім почекайте кілька хвилин і послухайте «серце», найвиразнішу частину аромату (квіти, дерева, спеції). Наприкінці залишиться база – ноти, які тримаються найдовше (ваніль, мускус, мох).

Не потрібно запам’ятовувати все одразу. Головне – помічати закономірності: чим схожі аромати одного сімейства й чим відрізняються від інших. За кілька днів тестів ви вже почнете інтуїтивно розуміти, де деревна глибина, а де цитрусова свіжість.

Якщо хочете швидше навчитися, ведіть короткі нотатки. Не про «настрій», а про склад: що чуєте спочатку, як аромат змінюється з часом. Так працюють консультанти у магазинах: вони не заучують формули, а тренують ольфакторну пам’ять і логіку.

Знання класифікації допоможе не тільки обирати парфуми, а й краще пояснювати власні вподобання. Ви зможете сказати: «мені ближчі деревно-східні композиції» або «я шукаю щось фужерне з лавандою». І тоді вибір аромату стане не випадковим, а усвідомленим і справді цікавим процесом.

Поділитись

Новини по темі: