29 березня, 2024
Ми в соцмережах

Виклики «швидкої» розділили на категорії. Скільки тепер чекати на допомогу?

  • 17 грудня, 2020 14:48
Відтепер виклики, які надходять до екстреної (швидкої) медичної допомоги, будуть класифікуватися на кілька видів, залежно від стану пацієнта. Категорії передбачають певну кількість часу, протягом якого "швидка" допомога має приїхати на виклик. Відповідне рішення було прийняте на засіданні уряду 16 грудня.

Зокрема, звернення стосовно надання екстреної медичної допомоги залежно від стану пацієнта розділені на чотири категорії.
 
  • критичні;
  • екстрені;
  • неекстрені;
  • непрофільні.

Відповідно до змісту проєкту постанови, у обов’язковому порядку швидка буде приїжджати лише у критичних та екстрених випадках.

Також диспетчер може відправити бригаду, яке не виконує критичні та екстрені виклики, до неекстреного хворого, якщо інші можливості отримати медичну допомогу недоступні.

До категорії критичних належать стани, які безпосередньо загрожують життю та супроводжуються відсутністю дихання, неефективним диханням, сильними кровотечами та зумовлені усіма видами травм, впливом зовнішніх факторів (удар струмом, блискавкою, тощо), інтоксикацією та отруєнням або гострими та хронічними захворюваннями. 

У таких випадках швидка повинна буде приїхати протягом 10 хвилин. Хоча також передбачено, що за певних умов (погана погода, затори і тощо) швидка може запізнитися. Запізнення допускається не більше ніж у 25% викликів.

Екстреними виклики будуть вважати, якщо стан пацієнта несе загрозу життю та здоров’ю, може призвести до різкого погіршення стану у разі несвоєчасного надання допомоги. Такі стани мають супроводжуватися порушенням свідомості, ознаками кровотечі, ознаками гострого коронарного синдрому, розладами дихання, іншими екстреними ознаками або бути зумовленими тими самими чинниками, що і у критичних випадках. На екстрені виклики швидка має приїжджати протягом 20 хвилин, але також може запізнитися не більше ніж у 15% викликів.

До неекстрених належать звернення щодо хворого, стан якого не є невідкладним та відстрочення надання допомоги якому, не матиме негативного впливу на його здоров’я. Непрофільними є звернення, за якими хворий не потребує надання медичної допомоги у межах кваліфікаційних вимог працівників швидкої. 

За неекстреними та непрофільними зверненнями диспетчер буде рекомендувати зв’язатися із лікарем первинної ланки або самостійно передати інформацію про виклик до відповідного медичного закладу. За певних умов диспетчер також зобов’язаний надати медичну консультацію щодо причини звернення.
Поділитись

Новини по темі: